Guerilla Poetring 5 - (bá)snění v ulicích

21.03.2014 00:01

Pokud se chcete nejprve dovědět, v čem akce Guerilla Poetring (česky: Partyzánské básnění) spočívá, odkážu vás na domovské stránky tohoto projektu: www.guerillapoetring.webnode.cz

Nebo na krátké video v iVysílání České televize, kde o tomto projektu hovoří sama autorka: ČT - Guerilla Poetring
______________________________________________________________________________________________________________________________

Neděle 16.3.
 

Já jsem se o Guerilla Poetring dověděl poprvé v tomto roce. Den "Básnění v ulicích" se letos uskuteční v pátek
21. března 2014 (Mezinárodní den poezie). Rozhodl jsem se do tohoto projektu aktivně zapojit  - což znamená, že tři texty (dva své + jeden text mého oblíbeného autora) spolu s malým překvapením umístím v pátek ráno na tři různá místa v našem městě - v Pardubicích. A víc zatím prozradit nemohu ... snad ve čtvrtek pozdě večer? ;-)

A pokud je tu někdo, kdo by se chtěl též zapojit, ať už jako autor, či "hledač" básní - klikni na obrázek:

______________________________________________________________________________________________________________________________

Pondělí 17.3.

 
Výtisky jsou připravené. Respektive, abych byl přesný - nejednalo se o tisk, ale o vyvolání klasickou mokrou cestou - toť už malá nápověda. Papírovou lepící pásku, spolu s centrofixem, mám už též pořízenou.
Zbývá dočkat pátku ... ;-)

______________________________________________________________________________________________________________________________

Pátek 21.3. - (Bá)snění v ulicích V.

Už je to tu - pátý ročník Básnění v ulicích - projekt Guerilla Poetring. Tři fotografie s básní (autor fotografií jsem já, autor básní jsem ve dvou případech též já, v jednom případě Vašek Koubek) jsem umístil v našem městě:

První báseň s fotografií: Nádraží - pod velkými hodinami - na piánu

Odpoledne jsem obdržel zprávu s fotografií, že je můj nádražní verš přesunutý - poetický odpaďák - říkám si:
"Vlastně proč ne ..."

Náhoda, byl jsem opět na nádraží, verš nikde. Dal jsem si párek v rohlíku a když jsem chtěl vyhodit ten papírek v kterém byl ten rohlík, koukám do koše a tam byl ten verš. Zahrál jsem si na bezďáka, verš jsem vyndal, očistil a podruhé postavil na piano. Bylo 16:15. Snad už tam do večera vydrží:

Druhá báseň s fotografií: Kostelní ulice

Třetí báseň s fotografií: Jihovýchodní rondel na zámeckém valu - nad tzv. Pardubickým Norimberkem

______________________________________________________________________________________________________________________________

Mnou objevené / navštívené básně:

Hronovická ulice, kulturák

Jindřišská ulice

Pernštýnské náměstí

______________________________________________________________________________________________________________________________

Pondělí 24.3.


Po nedělním a pondělním vytrvalém dešti jsem se rozhodl zjistit, zda některé z mých fotografií vydržely.
První báseň / fotografie s názvem "BÁSEŇ PRO CESTUJÍCÍ VLAKEM" (po všech svých peripetiích) zmizela z nádraží během pátečního večera, noci na sobotu, nebo sobotního dopoledne. Mám zprávy, že se v sobotu odpoledne na nádraží již nenacházela.
Druhou báseň / fotografii jsem naopak v Kostelní ulici našel. Zmoklou, ale našel. Nápis "BÁSEŇ PRO ULICI" byl nadále čitelný, proto jsem ji tam nechal. Budu se na ní docházet dívat a sám pro sebe budu tipovat, jak dlouho vydrží. Až ji někdo sundá, doufám, že to udělá proto, protože se mu bude líbit. Dnes, ve chvíli, kdy jsem Kostelní ulicí procházel, to bylo 77 hodin od chvíle, kdy jsem ji tam instaloval.
Třetí báseň / fotografie s názvem "BÁSEŇ PRO MĚSTO", byla povětrnostním podmínkám vystavena nejvíce. I ta ale vydržela. Papírová samolepící páska s názvem byla už v vedle v odpadkovém koši, asi uletěla a někdo ji "uklidil", ale první vrstva pásky stále fotografii na jejím horním i dolním okraji držela. Fotografii jsem ovšem oddělal, a nyní se suší "na šňůře". Na zámeckém valu strávila zhruba 76 hodin:

______________________________________________________________________________________________________________________________

Autorkou projektu Guerilla Poetring je Blanka Fišerová.