Netradiční mini-výstava drážních fotografií

08.09.2013 22:00

Na podzim loňského roku mě napadlo umístit pár (doslova pár: dvě) fotografií na závoru železničního přejezdu v Pardubicích.

Nejprve jsem nechal vzniknout tomuto malému virtuálnímu plakátku, který jsem umístil na svůj profil na sociální síti Facebook, čímž jsem své přátele informoval o svém plánu. Byli nadšeni.

U železničního přejezdu jsem si změřil šířku závory a přesně podle této míry jsem nechal vyvolat dvě fotografie na kvalitním fotopapíře, který zaručoval vydržet déšť i mráz.

O několik dnů později došlo k instalaci. Nejprve jsem si zjistil, kdy přes onen přejezd pojede vlak, abych tam nečekal zbytečně dlouho, než závory "spadnou". K instalaci samotné došlo večer - bleskurychle, i díky pomocníkovi, který byl přítomen. Fotografie jsme na závoru přidělali velkými připínacími špendlíky.

Jednalo se o železniční přejezd na hlavním koridoru Praha - Olomouc, přes který vedla poměrně rušná silnice. Závory jsou na tomto místě téměř neustále dole. Bavil mě ten pocit, to vědomí, že se na ty fotografie budou po celý den dívat řidiči vždy z prvního vozu, který na přejezdu zastaví.

Samozřejmě jsem fotografie chodil kontrolovat a sám jsem byl zvědavý, jak dlouho tam vydrží. Malým zklamáním bylo, když fotografie po čtyřech dnech zmizely. Ale - i tak, výše popisovaný pocit byl krásný.

Dovolím si vás na tomto místě pozvat k dalšímu článku o projektu se železniční tématikou:
ČTVERO ŽELEZNIČNÍCH CEST